Noi recomandări în ce priveşte trigliceridele

Asociaţia Americană a Inimii a publicat recent un nou ghid clinic, care arată că schimbarea alimentaţiei şi, în general, a stilului de viaţă pot să reducă nivelul trigliceridelor cu până la 50%. De asemenea, specialiştii americani au propus o modificare importantă a nivelului recomandat al trigliceridelor serice, şi anume de la 150 mg/dL la 100 mg/dL. Mai exact, nivelul optim este acum considerat a fi sub 150 mg/dL. Nivelul de trigliceride poate fi redus printr-o alimentaţie mai sănătoasă în care grăsimile saturate sunt înlocuite cu grăsimi nesaturate, prin adoptarea unui mod de viaţă mai activ din punct de vedere fizic şi normalizarea greutăţii corporale. În completarea celor de mai sus, specialiştii mai recomandă: limitarea zahărului adăugat la mai puţin de 5-10% din totalul caloriilor zilnice, limitarea fructozei din alimentele procesate şi naturale sub 50-100 g/zi, limitarea grăsimilor saturate sub 7% din totalul de calorii zilnice, limitarea grăsimilor de tip trans la mai puţin de 1% din totalul caloriilor zilnice şi limitarea consumului de alcool. În ce priveşte activitatea fizică, persoanelor care prezintă valori crescute ale trigliceridelor li se recomandă să facă mişcare de intensitate moderată, timp de cel puţin 30 de minute în fiecare zi. Aceste recomandări au fost formulate pe baza analizei riguroase a peste 500 de studii internaţionale publicate în ultimii 30 de ani. (Circulation, Apr 18, 2011)

 

Distribuie:Email this to someoneShare on Google+Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterPin on Pinterest